onsdag 1 augusti 2012

China Glaze Unpredictable

Om jag kunde hålla mig ifrån de nya lacken länge? Skulle inte tro det! Det tog ett tag för mig att bestämma mig för vilket jag skulle börja med men till slut föll lotten på Unpredictable. Det var faktiskt det lack som lockade mest, jag kunde bara inte låta bli att testa det direkt.

När jag såg swatches på Bohemian-kollektionen hos ThePolisAholic blev jag ganska besviken. Den duokroma effekten såg minst sagt mesig ut. När det kommer till Unpredictable är det dock grymt mycket bättre i verkligheten.

Det är en grön, eller snarare blågrön, bas med ett guldigt skimmer. Den påminner lite om Chanels Peridot (eller China Glaze Rare & Radiant som är en dupe till Peridot) i basfärgerna, men här är det ett kraftigare inslag av grönt istället för guld. Färgerna skiftar väldigt fint i olika ljus och det här var faktiskt så snyggt att jag inte riktigt kunde sluta titta på det.

Jag gillar formulan, den är bättre än jag trodde när det kommer till applicering och torktid. Dock blir det en del penseldrag. I mina ögon är lacket dock såpass fint att jag kan bortse från lite penseldrag.

På bilderna är det tre lager. Det hade nog räckt med två men jag körde ändå på ett extra, det kändes bättre så.

Detta är första gången jag försöker fotografera ett duokromt lack och jag kan inte påstå att jag lyckades särskilt bra. Hur gör man egentligen..? Färgskiftningarna framkommer väl lite kanske, men de är bra mycket mer spännande i verkligheten.

Om ni förresten undrar vad den där lilla konstiga grejen som sitter på mitt lillfinger är så är det faktiskt en nagel, tro det eller ej. Den jäkeln gick av så det ser ju helt skevt ut, men jag får släppa på fåfängan för att kunna visa upp lacket.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar