fredag 3 augusti 2012

Holofredag: Depend #2029 Charm Pink

Idag är det holofredag och dags att visa upp ytterligare ett av Depends hololack som släpptes tidigare i år. Glädjande nog passade solen på att visa upp sig en stund idag också, tack för det!

Charm Pink är inte direkt det roligaste lacket jag äger. Det är en ljus, lite gammelrosa, färg som inte är en färg jag normalt faller pladask för. Den är dock väldigt smickrande och lacket blir såklart mer spännande tack vare den holografiska effekten.

Tyvärr är lacket ganska skirt och det krävdes fyra lager för bilderna nedan. Inget större problem eftersom torktiden är helt okej, men trist då så stor del av flaskan går åt till varje tillfälle. Enkelt att lacka med är det också, ganska perfekt formula enligt mig faktiskt.

Jag har ju dock nämnt det förut, och jag nämner det igen - Depend är verkligen inte mitt favoritmärke. Jag vill ha mer lyx än vad Depend kan ge mig. Jag vill gilla dem, för det är ju verkligen perfekt att kunna köpa så många fina lack till ett så lågt pris (även om just holosarna är lite dyrare) men jag gör det inte. Det tar emot att sträcka sig efter Dependlacken. Kanske är det bara en konstig grej jag har fått för mig just nu, jag hoppas det.







Jag kastar in en liten bild på snubben som alltid får stå ut med att hålla mig sällskap medan jag fixar naglarna - Zingo!


4 kommentarer:

  1. Åh, vilken söt liten fågel!

    Det är synd att depends flaskor är lite tråkstämplade för lacken är ofta väldigt bra. Många verkar tänka på lacken som budget och billigt och lacken håller ju bra klass ofta så det är ju synd. Sen ser inte jag ett 5ml dependlack som billigt så för mig känns de inte så billiga som vissa andra verkar se dem som. Jag menar, en flaska China Glaze kostar ju typ 25 spänn på TD och är tre gånger så mycket lack i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tycker ofta att de är bra och att lacken håller hög klass. Mitt missnöje har börjat ganska nyss så jag har inte riktigt kunnat sätta fingret på vad det är jag inte gillar. Kanske hänger det ihop med att jag börjat beställa mer från USA och insett att andra lack, typ China Glaze, inte behöver kosta så mycket heller. Oklart..

      Radera
  2. Vilken söt lite pippi!

    Jag tycker också att Charm Pink är lite mindre kul, men väl på är den ändå ganska fin, ffa allt finare än man trodde :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det är den absolut. Ibland passar det ju med något sådant sockersött ändå :)

      Radera