onsdag 13 februari 2013

Grön onsdag - Color Club Port-folio

Ännu en grön onsdag där valet av lack kanske kan ifrågasättas lite. Men grönt är ju i alla fall en av färgerna i detta duokroma lack så jag kanske kommer undan med det. Mina arkivbilder börjar dessvärre sina men jag hoppas hinna swatcha nytt snart.

Port-folio är alltså klart duokromt och skiftar mellan grönt och lila. En ganska trevlig färgkombo oftast, tycker jag, men detta föll jag av någon anledning inte för. Jag har faktiskt redan hunnit byta bort det. Dock har jag sett många sjukt snygga bilder på det sedan dess så jag börjar nästan ångra mig..

Jag minns inte mycket av formulan dessvärre. Det brukar väl dock tyda på att den var helt okej. Jag skulle gissa att det är tre lager här i alla fall. Kanske hade jag fastnat mer för det om jag hade kört på ett fjärde lager?







12 kommentarer:

  1. Ja jag har detta på min önskelista, men blir lite tveksam, får fundera lite....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som någon skrev är ju Color Club rätt billiga så det är verkligen ett prisvärt lack, som ändå är ganska spännande på något sätt :)

      Radera
  2. Men åh så jag har letat efter en bra swatch av detta! Det ser ut lite som Ciaté Starlet, men det har istället en grönblå bas med lila skimmer... Men åh vad fint det är! Jag, till skillnad från Ann-Sofie, måste nog skriva upp det på önskelistan! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint att kunna hjälpa till med bilder :) Det är faktiskt riktigt snyggt ändå, står på min önskelista igen nu :p

      Radera
  3. Gillar Port-Folio:) Och visst katten passar den in på grön onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att det får godkänt som grönt, kände att det kanske var lite på gränsen ;)

      Radera
  4. Åh, duokroma lack är så spännande. Hade gärna velat äga detta lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Duokroma lack är verkligen underbara!

      Radera
  5. Ååh så fint... Undrar hur det ser ut om man lackar ovanpå lila respektive ett grönt? Vore intressant att se! Väldigt fint är det iaf och såklart är du godkänd! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! Ska testa det när jag köper på mig detta igen ;)

      Radera
  6. Jag gillar Port-Folio, tycker att det är riktigt bra lack för ett märke som Color Club som ändå kan klassas som rätt billigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! De gör en hel del fina lack.

      Radera